03 февруари 2014 11:57
Lenovo показват интереса си към мобилния пазар със закупуването на Motorola за 2,9 милиарда долара. Все пак, много хора ще се чудят, защо компания от ранга на Lenovo, която завладява пазара на телефони в Азия и постига огромни печалби, ще купи залязващата Motorola, която прави само разходи. Главният изпълнителен директор на Lenovo заяви, че ако се инвестират правилно нужните ресурси, това ще доведе само и единствено до успех. Според него, Motorola може без проблем да продава по 100 милиона устройства на година, докато Apple продадоха 150 в най-добрите си 4 тримесечия, а Lenovo иска да наложи Motorola на китайския пазар. Въпреки трудностите, ще ви представим 5 причини, които показват логиката в този ход на Lenovo.
1.Motorola се сдобива със сигурен корпоративен настойник
Мащехата на Пепеляшка, беше по-добра майка, отколкото Google беше на Motorola. Когато от Google заявиха, че ще закупят Motorola през 2011 година, се оказа, че това е просто заради големия брой патенти, които притежават и които Google ще могат да използват, дори след продажбата на марката.
За по-малко от две години (сделката се случи през 2012) това даде начало на погребването на марката. Много служители бяха изхвърлени и никакви усилия не бяха положени за благополучието на Motorola. Патрик Пичет дори каза, че продуктите на Motorola не притежават „Уау фактора”, който им е нужен, за да успеят. Още по неочакваното е, че Google избра LG да произведе новите флагмани на компанията от серията Nexus, вместо да използват компанията, която притежават и контролират.
Това притежание на Google постави в опасност всички останали марки, които се занимават с производство на Android телефони, като това включва дори Samsung, HTC, LG и Sony, защото ако бяха вложени много ресурси в Motorola, това щеше да е краят на партньорството им с Google.
Тук обаче няма да е така, от Lenovo ще забравят,че Motorola е тяхното ново доведено дете и ще се отнесат както подобава със задачата си. От Lenovo съобщиха,че ще направят каквото е нужно, за да съживят компанията. Както направиха и със залязващият бизнес на IBM – Thinkpad, който беше придобит през 2005. Днес, Lenovo е най-големият производител на компютри и успява там, където всички изпитват проблеми.
2.Lenovo увеличават обхвата на продуктите си и ще навлязат в Америка
Lenovo продава собствените си устройства в Китай от няколко години, но компанията не е и помирисвала сериозно чуждестранен пазар. Представители на компанията постоянно казваха, че рано или късно ще ги видим в САЩ, но това се случва твърде бавно.
От Asus и Acer могат да Ви разкажат, че да се осъществи връзка с мобилните оператори в САЩ не е много лесно, и ако това не е на лице, живота на марката става много сложен. За радост на потребителите, Motorola вече има изградена връзка с 4-те мобилни оператори в САЩ и дори в момента те продават продуктите на компанията, като това включва и Moto X , а освен на пазара в САЩ, Motorola разполага с пазарите в Канада и Латинска Америка.
Lenovo съобщиха, че ще продължат да използват марката на Motorola за продажбите си на тези пазари, вместо да наложат собствената си марка. Това устройва мобилните оператори, защото китайските производители, които продават телефоните си в САЩ, са вече фактор, а именно ZTE и Huawei.
3.Запълването на празнината оставена от BlackBerry?
ThinkPad са едни от най-добрите при бизнес лаптопите и от немалко време се произвеждат от Lenovo. Сега те ще се сдобият и със стабилна серия от мобилни телефони, което значи, че ще могат да предложат корпоративни решения, които включват всичко нужно и най-вероятно ще използват възможност да заемат мястото на канадците от BlackBerry , които са пред фалит.
Въпреки, че повечето служителите в компаниите използват свои собствени телефони, съществуват и такива, които компанията им раздава служебни такива. Тези компании ще бъдат доволни от цялостното решение, което ще предложи Lenovo. От Dell и HP вече опитаха да предложат своя марка телефони на клиентите си, но се провалиха много жестоко. Все пак да не забравяме, че те не са имали името на утвърден производител като Motorola зад гърба си.
4. Защита чрез патенти
Lenovo съобщават, че с покупката си се сдобиват и с 2000 патента, които ще могат да използват заедно с тези, които имат право да използват и от Google. За да станат голям играч на щатския пазар, те ще трябва да притежават патенти, чрез които да могат да се защитят срещу недоброжелателите си. Те смятат, че имат достатъчно патенти, за да се защитят от всеки, който реши да ги съди.
5. Силна продуктова линия
Традициите на Motorola, които винаги са били новатори в областта на мобилните телефони, ще се присъединят към тези на Lenovo. С появата на новаторския Moto X, който може да бъде контролиран гласово, без да се изисква нито едно докосване, при всички положения е първия, който предлага тази възможност. Освен това, той може да бъде променян по вкуса на купувача. Droid RAZR Maxx е един от телефоните, който се е задържал много дълго на пазара, а Moto G е един от най-изгодните като цена, смартфони на пазара в момента.
Какво ли ще се случи когато дизайнерите от Lenovo се обединят със колегите си от Motorola ? Дали ще станем свидетели на смартфони, който дават усещането, както и при при лаптопите за най-доброто, което получавате за парите си, а именно комбинацията от смартфони произведени от Lenovo, дългият живот на батерията и изчистената операционна система Android, които са запазена марка на Motorola. По време на конференция, главният изпълнителен директор на Lenovo беше попитан как дуото Lenovo-Motorola ще се противопостави на Apple и Samsung, които са лидерите в производството на смартфони. Той спомена, че най-голямото предимство на Lenovo e малката себестойност на продуктите им поради ниската цена за производство на компонентите им. Това може би няма да е достатъчно, но сме сигурни, че Lenovo имат козове в ръкавите си.
Ти можеш да напишеш първия коментар :)