С покупката на WhatsApp, Facebook иска да стане единствената мрежа, от която имате нужда


26 февруари 2014 11:32

 

 Когато Facebook протегна ръка към Snapchat и се опита да го купи, покупката изглеждаше смислена. Няколко милиарда долара за приложение, което изпраща съобщени, които изчезват. Звучи доста откачено, но тинейджърите много го харесваха, а точно те са тези целева група, които лека полека започват да се отдалечават от Facebook.

Когато Facebook обяви, че ще похарчи 16 милиарда, за да купи WhatsApp приложението, което заменя SMS-ите и е доста популярно и отвъд пределите на Америка. Последната покупка на Марк Цукърбърг накара не малко хода да навдигнат вежди.

 

WhatsApp няма реклами във себе си, безплатна е в много страни, а в останалите струва само 99 цента за година, след като изтече първата, не съхранява съобщенията и не събира информация от потребителите си. Facebook няма представа дали 450-те милиона месечни потребители на WhatsApp се припокриват с 945-те милиона мобилни потребители на собствената им мрежа. Услугата е доста популярна сред младите, а що се отнася до информация и възможности за печалба, то WhatsApp e пълната противоположност на Facebook.

Все пак услугата се вписва в дългосрочните цели на Facebook : да бъде социалната услуга на вашия живот.

Кадето и да отидем, Facebook е там

Facebook много наподобява доставчик на Интернет – в района, в който живеете е почти сигурно, че има една доминираща компания, която предлага интернет. Разбира се има и други по-малки, но те не могат да предложат това, което голямата фирма ни предлага. По подразбиране избираме най-голямата компания за каквото и да става на въпрос.

 

whatsapp

 

Има и други социални мрежи, които може да изберете, но Facebook е най-голямата. Социалните мрежи от доста време са част от живота ни, един лесен начин да бъдем свързани с целия свят. И когато Facebook забележи някой, които дърпа потребителската маса към себе си извън социалната мрежа, то те вземат мерки, като правят собствени алтернативи, но това не е добра практика за Facebook. За пример ще дадем сделката с Instagram. Марк се опита да направи услуга, която да наподоби Instagram, но не успя и се бръкна в джоба си и го купи.

Ако Facebook и самостоятелните приложения Instagram, Paper, Messenger, а сега и WhatsApp са нещата, които ползвате за споделяне на снимки, изпращане на съобщения, четене на новините, връзка с приятели и семейството, то шанса да излезете напълно от системата е малък. Точно когато се отклоните от маршрута, се появява нещо, което да ви върне в пътя.







Коментари за С покупката на WhatsApp, Facebook иска да стане единствената мрежа, от която имате нужда

Вашият коментар е добавен!
Моля попълнете всички полета


Коментари

Ти можеш да напишеш първия коментар :)

Бисквитките ни помагат да подобрим нашите услуги. Разглеждайки съдържанието на сайта, вие се съгласявате и с използването на бисквитки. Вижте подробности

Съгласен съм